Eelmisel hooajal Kevin Euroopa meistrivõistlustel vanuse tõttu veel kaasa teha ei saanud. Kuid Eesti ja Läti meistrivõistlustel osales ta juba täiskasvanute arvestuses suurel quadil. „Kevin on teinud väikeselt quadilt suure 450cc peale uskumatult hea ülemineku,“ kinnitab ka sõber, toetaja ja konkurent Kaspar Kangur. „Juba debüüthooajal Quad Open klassi esimestes sõitudes oli selge, et noormehes on potentsiaali saada üheks kiireimaks sõitjaks Euroopas.“
Kevin võitiski möödunud hooajal nii Eesti kui ka Läti meistritiitli Quad Open klassis, olles seejuures suure masinaga treenima hakanud alles 2014. aastal.
Nälg sõitmise järele
„Kevini trumpideks lisaks andekusele on suur töötahe ja arusaamine, et midagi ei tule kergelt. Täiesti omal initsiatiivil tehtavad üldfüüsilised treeningud ja talvelaagrid annavad talle võistlusperioodiks vajaliku valmiduse ning enesekindluse. Ja muidugi see tohutu sõidunälg!“ iseloomustab Kangur.
Motospordi juurde jõudis Kevin isa Andrus Saare kaudu, kes sõitis krossi soolotsiklil. Harrastajast isa on pikaaegne Pärnu Motoclubi liige, kuuludes ka klubi juhatusse. Kahjuks elas mees üle vigastuse, mis tõmbas sportlasekarjäärile kriipsu peale.
„Sõitsin ise ja kuna Kevin tahtis raja äärde kaasa tulla, ostsime talle väikese neljarattalise,“ räägib isa Andrus. Soolotsiklit proovis Kevin ka, kuid kuna „mul ei olnud üldse tasakaalu“, langes võistlusvahendi valik neljarattalisele quadile. Isa meenutab veel, et soolotsiklile sai poiss prooviks pandud liiga pisikesest peast ning talvel, kui oli libe. „Asi lõppes sellega, et poiss ei tahtnud ratast üldse näha,“ kirjeldab isa muiates, miks Kevinist ei saanud mantlipärijat soolol.
Kevin on lisaks motokrossile üldse väga sportlik poiss, ta on mitu aastat tõsiselt ka jalgpalli mänginud ja proovinud rula-trikiratast ning muid trikivahendeid. Paaril viimasel aastal ei oe nende kõrvalharrastuste jaoks enam nii palju aega, põhirõhk on motokrossil.
Üldfüüsilisele ettevalmistusele paneb Kevin nii koos klubikaaslastega Pärnust kui ka iseseisvalt väga suurt rõhku: ujumine, rattasõit, spinning, ringtreening, jne, jne. Kindlasti on tugev üldfüüsiline põhi üks tema trumpe lisaks väga heale stardile. „Ise ta selle nimel suurt vaeva näeb, mina siin kaasa ei räägi,“ ütleb ka isa; palju tehakse koos ka vanema kolleegi Kanguriga.
EM-seni: tõusvas joones
Esimene EM-etapp Taanis algas Kevinil hästi ja lõppes kehvasti. Kvalifikatsioonis oli aeg kuues, esimese stardi võitis ja sõitis eesotsas, kuni kaheksandal ringil purunes kett. Teises stardis oli kolmas ja samuti lootustandev algus, kuni purunes rehv.
Teisel etapil Castelnau de Levis’es Prantsusmaal saavutas Kevin keerulistes oludes juba 5. koha. Kvalifikatsioonis oli ta seitsmes, teises sõidus viies. Kui esimesest sõidust oli möödas kaks ringi, tuli taevast alla paduvihm, rada muutus sekunditega keeruliseks ja harjumine võttis aega. „Kuna enne starti päike paistis, siis ei näinud mõtet rulliprillideks. Nii sõitsid absoluutselt kõik võistlejad ilma prillideta. Sain oma rütmi kätte ja sõidu lõpuks olin viies,“ räägib Kevin. Teiseks sõiduks oli rada juba nii hull, et pooled võistlejad otsustasid mitte sõita. „Start oli väga hea, kurvis olin kolmas ja hetkega oli nägemine null, selle ajaga, kui kilet tõmbasin, langesin juba viiendaks. Kolmandas kurvis oli üks võistleja keset rada pikali ja nägin võimalust seest möödumiseks. Kahjuks jäin ka mina ise sinna kuidagi kinni. Alustasin siis viimasena, sain sõidetud umbes pool sõitu kui üks hetk olid käepidemed ja kindad nii libedad, et ei saanud gaasi keerata. Seisin umbes kaks ringi, kuniks sain uued kindad.“ Kuna katkestajaid oli palju ja punktid mängus, sõitis Saar lõpuni ja oli finišis kaheksas.
Kolmandal etapil Hollandis tõusis Saar esmakordselt nii kõrges rahvusvahelises konkurentsis poodiumile, saavutades kolmanda koha. „Hollandisse jõudes oli kohe teada, et võistlus tuleb väga raske. Pehme ja libe liiv oli täis üllatusi,“ räägib kvalifikatsioonis kuuenda aja sõitnud noormees. Pühapäeval õnnestus noorel pärnakal esimene start suurepäraselt: „Sain stardivõidu ning proovisin kohe enda rütmi leida. Teisel ringil möödus minust hollandlane Mike van Grinsven ja nii me ka lõpetasime. Sain terve sõidu sõita üksinda ilma, et keegi tagant ohustaks. Olin väga õnnelik sellise sõidu üle!“ Teise sõidu start õnnestus samuti üpris hästi, kurvist väljus ta neljandana. „Proovisin rahulikult võtta ja leida enda tempo, et ka lõpuks jõudu jääks. Rada oli tõeline katsumus ning 30 minutit pluss kaks ringi ei olnud üldse kerged. Lõpetasin sõidu neljandana ning päeva kokkuvõtteks kolmas koht. Minu elu esimene poodium Euroopa meistrivõistlustelt, suurepärane!“
Kui midagi teeb, siis tõsiselt
Isiksusena on Kevin sõbralik ja oma ea kohta väga tasakaalukas. Suur suhtleja ta ei ole, pigem vaikne tüüp.
Kodus on Kevinil kokkulepe, et kui koolis on kõik korras, võib krossi sõita. „See on meil juba ammu paigas, et õppimine ja käitumine on Kevini töö,“ ütleb isa, „kui see on korras, toetame meie teda spordis.“ Kevin võtab kooli tõsiselt, eelmisel aastal lõpetas ta kaheksanda klassi kiitusega ning praegu tundub, et ka põhikooli viimane klass lõpeb sama hästi.
„Catwees Honda Racingu poolt oleme Kevinile suutnud ette valmistada maailmatasemel võistlustehnika, mis ei jää grammigi alla Euroopa kiireimatele quadidele,“ ütleb Kangur. Hetkel on eesmärgiks rattad pidevalt veeremas hoida, et koguneks kiirust ja kogemusi.
Kevin Saar hoiab EM-arvestuses 69 punktiga 7. kohta ja on Euroopa meistrivõistluste konkurentsis taas juba täna ja homme Saksamaal Moorgrundis.