Võõrkeelte ainenädal innustab õpilasi keeli õppima

Meid, eestlasi on vaid umbes  üks miljon, seega on meil oma emakeeles võimalik suhelda vaid 0,07 protsendiga kõigist maailmas elavatest inimestest.  Seda on väga vähe ning selleks, et end mugavalt tunda, lihtsalt tuleb osata võõrkeeli. Mida rohkem, seda parem.
Vanalinna kooli võõrkeelte nädala mõte ongi tuletada õpilastele meelde, kui palju võimalusi avab uue keele õppimine ning kui palju uksi jääb suletuks,  kui inimene keeli ei oska.  Üritame juba sellest hetkest, kui õpilane kooli jõuab, nii-öelda „kohal olla“. Uksel  tervitavad lapsi rahvariietes õpetajad, kes lapsi vastava riigi maiuspaladega kostitavad. Rahvariided on küll osalt stiliseeritud ja eks rahvusroadki ole kohalikud, aga meeleolu saab siiski loodud.

Igal vahetunnil toimuvad aulas mängu-, KAHOOT!´i-, karaoke-, multifilmi- ja tantsuvahetunnid – ikka kas inglise või vene keeles. Päeva jooksul vastavad lapsed võõrkeelsetele päevaküsimustele, külla tulevad külalised Saksamaalt, Nepaalist ja Vene gümnaasiumist.  Peame oma kolleege teistest koolidest tänama toredate ideede eest, mida nüüd oma koolis edukalt kasutame: algklassid joonistavad innukalt postereid, II kooliaste seikleb „Adventures with English“ mängus mööda koolimaja, 2. – 5. klassis lahendatakse ristsõnu ning olümpiaadiealiste laste hulgast selgitame välja parimad võõrkeeletundjad nii inglise kui vene keeles. Sel aastal on meil võimalik seda teha tahvelarvutites ning sel moel saavad õpilased testitulemused kohe teada ning ka õpetajate töökoormus jääb mõistlikkuse piiridesse.
Mis see kõik meile annab? Lastele parema tuju ning õpiõhinast punased põsed, lisaks ka teadmise, et keelega saab päriselt ka midagi peale hakata. Õpetajad saavad sarnasest üritusest toreda koostöökogemuse, viis lustakat päeva, paar halli juusekarva ja peotäie enesega rahulolu.